dissabte, 29 de desembre del 2012

" QUIN NOM " de Felícia Fuster

Felícia Fuster escriu des de la introspecció existencial i amb un alt grau d'exigència. La solitud i l'autoafirmació, però, produeixen una escriptura que s'obre per a tothom.


Ara
no em pregunteu quin nom em dic.
Doneu-me’n un que no em desassossegui.
Em vesteixo de noms segons el temps
que fa,
segons el planisferi. Avui no sé
quin és
el nom que m’han posat;
potser em dic Altair; Volva de Temps.


Res més. Sense boll,
sense entranyes. Potser avui em dic Nus,
Terratrèmol o Cinta de Garbí,
Obús, amb massa càrrega. Ja no
podré portar el cor a la mà
per por de la metralla
dels noms, dels vents
que em llancen.
No em pregunteu avui quin nom em dic:
avui m’han batejat amb cordes,
amb una espasa, amb foc.
Amb meteors.
Amb lava.
                   Felícia Fuster 

Pintura: Felícia Fuster  

6 comentaris:

  1. Ara m'ha fet plorar aquesta dona...

    "Ja no podré portar el cor a la mà..." m'ha semblat la cosa més trista que he llegit mai. És com la pèrdua de la innocència, del paradís, de la felicitat senzilla i en estat pur.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja, ara em sap greu haver posat aquest poema! No pensava que aquesta frase pogués semblar-te tant trista, tot hi que ho és.
      Anima't que aviat estrenem un nou any que et desitjo MOLT FELIÇ!

      Elimina
  2. És un bon desig… un nom que no ens desassossegue.
    Que tingues una bona entrada d'any.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sempre es pot canviar de nom, hi ha coses amb les que s'ha de conviure.
      BON ANY, Novesflors!

      Elimina
  3. Sinó té un nom potser tampoc sap qui és...Suposo que se'n posa un segons el seu estat d'ànim...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser si que vol dir això. Les poesies de la Fuster són molt abstractes.
      Petonets de fi d'any!

      Elimina