dimarts, 2 d’octubre del 2012

" LES FIGUES MATINALS " de Josep Carner

La vídua Neera mancada dels plaers - i obligacions- conjugals troba  plaer/satisfacció assaborint d'altres delícies.



Neera, aquella vídua benigna i assenyada,
baixa de mica en mica l'escala del jardí;
canten ocells, la font gorgola enamorada,
les fulles parlotegen i alegren el camí.

-En vida de Caropos, quin córrer nit i dia!
Venia, al meu darrera, d'amagatalls al fons;
amb roges llambregades d'amor m'escometia,
i em sacsejava com el vent als branquillons.

Però ja visc tranquil.la, no m'he de turmentar;
s'emplena ma cintura, de no cap braç esclava;
la sotabarba fina que ell sempre masegava,
ara sacsó ja cria del pler de reposar.

Cada dia al jardí me'n vinc de matinet
vora la font, amb figues de les de coll de dama.
I em besa l'aire, sense cap fressa ni cap flama,
i ara prenc una figa, ara prenc un glopet. 

                                      Josep Carner 

19 comentaris:

  1. Al meu pare li agradaven molt les figues i més encara, acompanyades d'un gotet d'anís (jo sempre en feia un xarrupet).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Figues i anís? Caram quin sibarita els teu pare! i tu te'n aprofitaves,eh?

      Elimina
  2. És un poema tan bonic com lliure...Gràcies, Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bonic, i lliure, com la Neera!
      Una abraçada, Núria

      Elimina
  3. Durant part de l´agost i tot el setembre he esmorzat cada dia un parell de figues. Començar el dia endolcida et fa veure les coses diferent.
    Quina música en Carner!

    (estic d´obres al blog Glòria, si vens i trobes la porta tancada)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una altra sibarita! Si que us agraden les figues!
      Ja he vist que tens la porta del blog tancada. Quina una n'estàs preparant?
      Estaré al aguait!

      Elimina
  4. Quin dolç plaer matiner, aques poema de Carner! Molt bon dia, Glòria, amb figues o sense ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carner i els fruits saborosos són un plaer matinal i a qualsevol hora del dia!
      Gracies. I una abracadeta!

      Elimina
  5. els plaers mai haurien de ser obligacions, aleshores ja no són plaers

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, per això quan parlen del dèbit conjugal sona tan malament. :(

      Elimina
  6. Un petit plaer gastronòmic, les figues de coll de dama. A la matinada ben fresquetes i si les pots collir de l'arbre, molt millor...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A la meva mare li agradaven amb deliri, sempre que veiem alguna figuera alguna en pispàvem... ;)
      Això és de les coses que no s'han de fer, oi? :(

      Elimina
  7. quina es la metrica i i la rima?

    ResponElimina
  8. Algú en pot dei la mètrica del poema

    ResponElimina
    Respostes
    1. haveure crack nomes hi ha que contar les silabes

      Elimina
  9. He de fer un treball sobre aquest poema, m'agraden les figues ;)

    ResponElimina