dilluns, 13 de maig del 2013

" L'ESTRANY " de Manuel de Pedrolo

Avui rellegim Pedrolo. Estrany, incert...



En la blanca nau del port antic m'esperes.
Hi ha un desordre capritxós en el teu gest;
què esperes?
Jo no sóc d'aquesta terra, no ben bé,
i la llum del migdia en els teus ulls blaus
em cansa.

Espera, però: potser encara vindré,
i aquest gavina que et nimba la testa
potser
s'endura pel món dues galtes unides
i aquesta mà dins la teva, aquesta mà
captiva.

Espera. I si no vinc, si la tarda cau
sense mi, enyora'm i plora. Recordam...

                                M. de Pedrolo


Pintura J.AoizOrduna

16 comentaris:

  1. Quina meravella aquest poema de Pedrolo!
    No tinc res de poesia seva...hauré de buscar-la!
    Una abraçada, Glòria!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per la xarxa no es troba gairebé res. He de buscar a la biblioteca si trobo algun poemari. Es un poeta força interessant.
      Petonets!

      Elimina
  2. Rellegint els poemes que ens has portat d'en Pedrolo, em quedo amb Front.

    Que tinguis una bona setmana.

    ResponElimina
  3. Has trobat una imatge que li va a les mil meravelles. Estrany i incert, com dius... però sempre intens, Pedrolo.

    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. He tingut sort, no sempre trobo el que desitjo per acompanyar el poema.
      Penso que com a poeta Pedrolo val Molt la pena. El haurem d'anar descobrint.
      Gràcies a tu, bonica!

      Elimina
  4. De Pedrolo no he llegit res de poesia. Bona estrena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegra que l'hagis descobert. Penso que la seva poesia és interessant, però que la seva rellevància com a novel·lista opaca la seva faceta de poeta.

      Elimina
  5. Aquest home es sabia expresar molt bé.

    ResponElimina
  6. Caram, em sembla que es una mica massa exigent i no sap gaire el que vol i encara demana que l'enyorin...

    Gràcies pel teu si fossis...M'ha agradat molt, si no et fa res me l'enduré a casa meva...
    Em va ser bastant fàcil d'endevinar, però en general m'està costant molt, mels he mirat i remirat, i al final ho he deixat córrer per avui, és que hi ha blocaires que no conec gaire i alguns, tenen més d'un blog. no sé si he encertat el teu.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira noia, per demanar... :)
      Estic molt contenta que t'hagi agradat el Si fossis .... Si el poses al teu bloc corregeix, si us plau, un parell de faltes d'ortografia que m'han colat.
      Ahir no vaig tenir temps de mirar el bog de ​​Carme, avui penso fer-ho.
      Petonets!

      Elimina
  7. HI ha tardes en què es recorda que el cor ha de cordar-se per no caure del pit. Intens, incert...

    ResponElimina