dilluns, 18 de novembre del 2013

" COM SI MORÍS " de Joan Teixidor

Joan Teixidor, de qui celebrem enguany el centenari del seu naixement, té un poemari que va titular "El Príncep", que va dedicar a la memòria del fill que va perdre encara infant. El poema d'avui pertany a aquest llibre.






No tornaré a la fosca fageda,
em feia mal el silvestre palau,
s'han fet sagrats el trepig i la greda,
el sol escàs i la molsa i la pau.

Anar-hi sol és dir a cada pas
que em falta cor per a tot el que em toca;
massa he plorat a la nit i a camp ras,
deixa'm callat i lligat a la roca.

Deixa'm tot sol sense cap pensament,
com si morís cada dia una embosta;
em trasmudà l'abrivada del vent,
ara em fa ric la claror de la posta.

Tot ha finit, el silenci m'abriga,
fill d'aquest son que ignorava el demà.
Tinc por de tot, i l'angoixa se'm lliga
com la llavor que no pot madurar. 
                                Joan Teixidor

 Fotografia: Josep Guiolà

10 comentaris:

  1. Perdre un fill, crec que és la pitjor cosa que et pot passar... ho expressa molt bé...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Algú va escriure "Qui no ha perdut un fill no sap el que és dolor". Penso que deu tenir raó.

      Elimina
  2. Dur, duríssim, com diu la Carme és el pitjor que et pot passar.

    ResponElimina
  3. Respostes
    1. Teixidor té una poesia molt bonica, els poemes de "El Príncep", però reflecteixen la tristesa del poeta.

      Elimina
  4. Un poema trist amb el qual el poeta transmet el seu patiment..."Massa he plorat la nit i a camp ras"...
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'impressiona quan diu...L'angoixa se'm lliga com la llavor que no pot madurar. Quina tremenda metàfora!
      Petonets, bonica.

      Elimina
  5. Prefereix buidar-se de pensaments que continuar patint. Déu ni do quin poema

    ResponElimina
    Respostes
    1. Escriure és molt terapèutic. Forces poetes que han perdut un fill aboquen el seu dolor en poemes. Recordo ara "Coral Romput" de l'Estellés que va dedicar a la seva filla.

      Elimina