divendres, 20 de desembre del 2013

" CAMINO ARA " de Clementina Arderiu

Una mirada barreja de passió i serenitat, camí del sol ponent.


Camino ara interrogant mos passos:
potser la terra em podrà dir el meu fat,
i només dintre un vent de tempestat
el doble abraç de tots els membres lassos
serà per mi com un retrobament.

I no cercaré més per l'esvaïda
ruta dels somnis, cara al sol ponent.
Com la terra he donat la meva flor;
mes puc sentir-me encara percudida
per la vareta que em desperti el so.


                                 C. Arderiu

10 comentaris:

  1. fa poc en les terres de l'Ebre vaig aconseguir una antologia poètica de Clementina Arderiu i no veges com estic gaudint

    ResponElimina
    Respostes
    1. Té una poesia que sembla senzilla, però està molt treballada, molt polida. Dóna gust de llegir!

      Elimina
  2. Els tres darrers versos! La poetessa ha donat la seva flor a la vida, i ara sent que una vareta màgica li desperta el so dels poemes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, Helena, és cert, està molt ben resumit. Aquesta sensació també la sento jo moltes vegades: la poesia ens insufla nova vida, nova il·lusió.

      Elimina
  3. Deliciós poema. Diuen que l'obra de l'autora va quedar eclipsada per la del marit. Bona nit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Admiro a Carles Riba, però la seva poesia és massa hermètica per mi. En canvi amb la de Clementina m'identifico moltes vegades. Has llegit "Contraclaror" de M.M.Marçal? Explica molt bé la vida i l'obra de l'Arderiu.

      Elimina
  4. M'agrada això de caminar cara al sol ponent, sembla que el temps passa més a poc a poc...
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Poc a poc, però passa, M. Roser. I que per molts anys!
      Petonets, M.Roser!

      Elimina
  5. bon nadal,glòria i feliç any nou. Gràcies pels teus suggeriments de bona poesia
    fins aviat, records ! ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Joan. Jo també us desitjo el millor per 2014!
      Fins aviat i una forta abraçada!
      :D

      Elimina