dissabte, 30 d’abril del 2011

"L'ESPOSA PARLA" de Joan Maragall


Com que Joan Maragall es un dels nostres GRANS poetes i a més aquest any es commemora el Centenari de la seva mort, m'he decidit a publicar un poema d'ell cada diumenge. Com un petit homenatge. Per altre banda és un poeta que em captiva. El d'avui no el coneixia i m'ha encantat. Es un poema d'amor bellisim. D'un amor total, fidel, sòlid. I per sempre.


- Quan te parlo i l'esguard se t'esgarria
i escoltes i em mig rius, però no em sents;
quan, fugint de prop meu, se'n va fent via
el teu esperit al bell atzar dels vents,
jo veig la nau del pensament que et porta
navegar al lluny de l'horitzó marí.
L'empenta de l'amor també és prou forta
per dur-me al teu costat fins en allí.
Navego al teu costat com encantada,
empesa per l'amor que se me'n duu.
La via no conec ni l'encontrada:
sols sé que sóc l'esposa enamorada,
que avanço a vora teu i vaig amb tu.

 
Respon el poeta:

- Mes tu ets la guiadora, tu la forta,
perquè en mig de la calma o la maror
saps que la nau del pensament que em porta
sempre retorna al port del teu amor.

  Joan Maragall

Pintura de Ramon Casas

6 comentaris:

  1. M'ha fet gràcia això d'incloure una resposta. Parlar a dues veus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Està molt bé. Quan una dona està tan enamorada i entregada és mereix una resposta, un reconeixement.
      Bona nit, Quadern!

      Elimina
  2. L'amor té formes sublims de fer escriure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que aquest és un amor sublim, si més no, tal con l'explica.
      Bona nit, Cantireta!

      Elimina