dissabte, 30 d’abril del 2011

"JO, PESCADOR DE PERLES" de Maria dels Angels Vayreda

L'altra hereva d'aquesta dinastia prolífica en artistes i científics. Un fragment d'aquest poema preciós: "Iris i l'amor".

 
(Fragment del cant II)

 “Jo, pescador de perles, he collit
les gotes del teu cant ple de tristesa,
les que porten a dins la salabror
del vent de mar que llisca com la seda.
He sentit el teu cant i m’he apropat,
perquè la veu era manyaga i plena
fins a trobar-me al fons dels teus ulls clars
–cada ull era en la nit com una estrella–.
Només de veure’t m’he sentit captiu
i presoner d’aquesta cabellera
que llisca com una alga del teu front
–el front és blanc, la cabellera, negra–.
No sé el teu nom, però si l’escrivís
damunt la sorra fina com la cendra,
la paraula, pell de l'ànima
aniria agafant tots els colors
que neixen sota el sol. El verd de l’herba,
el rosa de ponent, el blau del mar,
el gris del cel, el groc de la ginesta”.
                                         M.A. Vayreda  
                                          "Iris i l'amor"

2 comentaris:

  1. Sobretot m'interessa la poesia de les dones, i m'has descobert tres grans perles literàries que desconeixia: Maria dels Àngels Vayreda, Antònia Abante i Maria Beneyto i Cuñat.

    Segueixo pensant que els fons de poesia de dones a Barcelona, és una cosa irrisori per tanta poesia amagada darrere de qualsevol poeta consagrat o "comercial".

    A veure si m'acosto algun dia al Vapor Vell a aquestes reunions de poesia. M'han convidat a diverses d'aquest tipus, però només m'interessa si és en català o de dones catalanes, valencianes o illenques.

    Gràcies, de nou, per tants noms i poemes de dones.

    pd: aquest, crec que és el que més m'agrada de tots els que he llegit (després d'algu M.M Marçal)

    ResponElimina
  2. Hi ha un munt de molt bones poetes que no son gaire conegudes. M'hi proposat l'any vinent dedicar els diumenges, que enguany son Maragallians, a les dones-poetes.
    Al blog "Tèrbol Atzur" la Júlia Costa fa una magnifica i exhaustiva labor recopilant les biografies i l'obra de poetes exclusivament femeninas.
    Al Vapor Vell el dia 13 de desembre es ret homenatge a Gabriela Mistral, o sigui que de català res de res, tot i que normalment solen ser dedicats a escriptors en llengua catalana.
    M'agraden les teves visites i agraeixo molt els teus comentaris, Fàtima. Gracies. Glòria

    ResponElimina