dijous, 13 d’octubre del 2011

"HAIKÚS D'ARINSAL" de Agustí Bartra

El poeta fou guardonat l'any 1982 amb el Premi de la Crítica de poesia catalana per la seva obra Haikús d'Arinsal. Aquí en teniu una petita selecció.



15
M'obro a les coses 
que vénen, pelegrines,
sense certeses 

 
 18
Tot és sendera
per als records que anhelen
l'alta devesa. 

 
 33
Les barques vénen,
solteres, a abeurar-se
en el teu sexe. 

 
 34
Vent cor, vent lliure,
menjador de distàncies 
i llunes verdes 

 
 35
Vent que t'esquinces,
amb tu caic i m'aixeco
i m'alço vela! 

 
 54
Fidel de llengua,
Andorra meva, entera
a la mà alçada. 

 
 55
Alfa i Omega
de la trena infinita
de l'alegria. 

 
 56
Alta, tan alta
de torres abatudes:
grisa tristesa! 

 
 59
El temps de l'Ésser
roda rera la vida
de galtes roges.
 

               Agustí Bartra

8 comentaris:

  1. Molt macos, ja els coneixia, però m'agraden molt.

    ResponElimina
  2. No els coneixia! M'encanta el 18! (tot allò que són senders, deveses, muntanyes... són meravelles!)

    ResponElimina
  3. Carme, jo no el conec gaire aquest poeta, però realment escriu molt bé.

    ResponElimina
  4. Hola Porquet! t'ha passat la ressaca de la festasa d'ahir? .
    El 18 és preciós. I també m'agraden molt el 34 i el 35

    ResponElimina
  5. Hola, Zel. Bartra ha escrit uns Haikus molt musicals i bonics. A mi també m'agraden molt.
    I gràcies per la visita!

    ResponElimina
  6. Preciosos!!

    Aquí us deixo el link a un vídeo del Miquel Pujador cantant Agustí Bartra, esperem que us agradi!

    http://www.youtube.com/watch?v=chLPid5G1ks

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, m'ha agradat molt com canta el poema.
      Poso l'enllaç al poema que correspon:

      http://elglobosblog.blogspot.com.es/search?q=quan+de+mi+finalment

      Elimina