dilluns, 18 de desembre del 2017

"LA NIT DE NADAL " de Joana Raspall



Ja teniu el tió  a punt?  S'acosta Nadal i s'han de mantenir les nostres tradicions.  I als nens els fa tanta il·lusió...



La nit de Nadal
el bosc s'engalana;
els avets s'estiren
per fer la sardana
entorn del Nadó.
Una soca vella
no pot afegir-s'hi
i diu amb tristor:
-- Jo ja no sóc bona
per res; no tinc branques.
Mes, pel cel ressonen
les veuetes blanques
dels àngels que diuen:
-- Sí, que vals! no ploris!
seràs el tió!

                                                Joana Raspall 

13 comentaris:

  1. Un poema que és com un conte. Amb moral i tot!

    ResponElimina
    Respostes
    1. S'ha de ser positiu i la Joana en sap molt d'això: tots servim per alguna cosa bona

      Elimina
  2. Tothom té un lloc en l'univers. És com una cançoneta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo el trobo deliciós, molt tendre.
      Una abraçada, Consol!

      Elimina
  3. A la meva escola algunes classes l'han après i quan jo els dic que era amiga de la Joana, estan contents...
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu has conegut molts poetes importants, deus tenir moltes vivències i anècdotes per explicar, M.Roser, segur.
      Petonets, bonica!

      Elimina
  4. L'alegria i el bon rotllo de la Joana Raspall sempre commouen!!!

    Gràcies, Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entranyables poemes els de la Joana, tan senzills i tan encertats.
      Gràcies a tu, Carme, sempre!

      Elimina
  5. molt maco i oportú el poema!!
    abraçades

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Elfree, estic contenta que t'hagi agradat.
      Una forta abraçada!

      Elimina
  6. una vegada mes caic a casa teva en busca de un poema...Bon Nadal Gloria i mil gracies
    !!!

    ResponElimina