divendres, 25 de març del 2011

*"DE QUE CALLADA MANERA" de Nicolás Guillen

No coneixia l'obra d'aquest poeta cubà més que per les cançons que s'han fet dels seus poemes. Caldrà repassar-la, perquè és realment bonica.



¡De que callada manera
se me adentra usted sonriendo,
como si fuera la primavera !
¡Yo, muriendo!

Y de que modo sutil
me derramo en la camisa
todas las flores de abril

¿Quién le dijo que yo era
risa siempre, nunca llanto,
como si fuera la primavera?
¡No soy tanto!

En cambio, ¡Qué espiritual
que usted me brinde una rosa
de su rosal principal!

De que callada manera
se me adentra usted sonriendo,
como si fuera la primavera
¡Yo, muriendo!

                     Nicolás Guillen

4 comentaris:

  1. Un poema preciós que, com bé dius, ens va arribar a molts de la mà de la música amb Pablo Milanés. Tal vegada sigui que com que la poesia i la música van agafades de la mà, estan ben disposades a acompanyar-se.
    Et deixo el link perquè la tinguis a mà:

    http://www.goear.com/listen/5df2c49/de-que-callada-manera-pablo-milanes

    Bon divendres, Glòria! Ens veiem demà! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nena, preciós aquest link que m'has fet arribar! Quina combinació més bona! Entre el Guillén, la Belén i el Milanés m'he fet un tip de cantar i ballar.
      Vaig a dormir i demà festassa!
      Fins demà!!!

      Elimina
  2. Quina primavera més lúcida, i original! I jo, excavant coves en la ignorància ;) On se pot trobar, la lletra d'aquest home?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cantireta! No et queixis que això d'excavadora és una feina prou interessant, tot i que pesada, suposo.
      Escolta aquest enllaç que envia Fanal Blau i veuràs com t'animes:
      http://www.goear.com/listen/5df2c49/de-que-callada-manera-pablo-milanes

      I quina lletra busques?

      Elimina