dimecres, 22 de juny del 2011

*"EL VIAJE DEFINITIVO" de Juan Ramón Jiménez



Juan Ramón Jiménez aborda el tema de la mort com un fet de nul·la transcendència per al món en conjunt. El transcendent, és aquesta inspirada poesia que avui podem assaborir encara que l'autor ja estigui absent.
…Y yo me iré. Y se quedarán los pájaros
cantando;
y se quedará mi huerto, con su verde árbol,
y con su pozo blanco.
Todas las tardes, el cielo será azul y plácido;
y tocarán, como esta tarde están tocando,
las campanas del campanario.
Se morirán aquellos que se amaron;
y el pueblo se hará nuevo cada año;
y en el rincón aquel de mi huerto florido y encalado,
mi espíritu errará nostálgico…
Y yo me iré; y estaré solo, sin hogar, sin árbol
verde, sin pozo blanco,
sin cielo azul y plácido…
Y se quedarán los pájaros cantando.

                               Juan Ramón Jiménez

10 comentaris:

  1. La natura no sap
    encara
    que existeixo.
    Ni s'albira cap noció
    del canvi del cel
    per un altre.
    Enllà, la granota rauca
    l'inici de l'estiu xardorós.
    La meva ànima riu.

    ResponElimina
  2. Respostes
    1. En ocasions l'home és creu imprescindible, però el món seguirà girant igual sense ell. Una gran veritat.

      Elimina
  3. Qui no ha pensat que quan marxem tot continua, segueix el seu camí? Bonic poema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La vida segueix. El temps no passa, som nosaltres els que passem pel temps, oi?

      Elimina
  4. Ohh...és preciòs, ja el conexia i l'he recordat, però m'ha commogut com sempre, gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un poema magnífic, a mi també em commou, Rosana.
      Gràcies per la visita i el comentari!

      Elimina
  5. Tots marxarem, tard o d'hora...només cal acceptar-ho com una cosa inevitable. En Juan Ramón Jiménez, sembla que té clar aquest horitzó on tothom s'encamina, i s'ho pren amb filosofia...
    Petonets,

    ResponElimina
    Respostes

    1. Deu de pensar que ja que hem de marxar millor fer-ho amb elegància. Bona nit

      Elimina