dimecres, 29 de juny del 2011

*"EL CORAZON, LA FRUTA DE MI PECHO" de Gloria Fuertes


Una poeta entranyable i tendra. Quina manera tan personal de parlar d'amor!


El corazón, la fruta de mi pecho,
cada día se pone más sabrosa.
Yo creo que la luna es una rosa
que huele por la tarde a mar.


Aún cuando te veo, me emociono.
Esto dura mientras la noche pasa
-lo feo, que tu casa no es mi casa;
y sólo nuestras bocas tienen color de sangre-.


Yo te estaba mirando ya hace tiempo,
y tú en ti me llevabas desde entonces;
qué belleza tenía por el borde
del beso aquel que supo a cualquier cosa.


Mi cuerpo descansaba junto al río,
cuando en el firmamento de tu pecho
temblaban y brillaban cuatro lunas.
La luna sin espejo de la noche
la noche sin misterios por la luna,
entonces me di cuenta, tienes una
espalda tan hermosa como un ciervo
             
                           Gloria Fuertes

6 comentaris:

  1. Els cèrvols són esquius i bells. Algunes esquenes també s'escapen del nostre abast.
    És tan original, la Glòria Fuertes, i els poemes infantils tan sorprenents! Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La meves netes tenien llibres dels seus poemes per nens i els hi agradava molt llegir-los.

      Elimina
  2. A mi la Fuertes no sé perquè però mai m'ha acabat de fer el pes... tanmateix aquest poema si m'ha agradat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Té una manera molt peculiar d'escriure, que pot no agradar. Però la seva poesia sempre és fresca i sincera.

      Elimina
  3. Curiós, jo anava a dir el mateix que l'Elfreelang, i això que jo la conec com a poetessa (o poeta)per infants, però els seus poemes em semblen una mica massa surrealistes...
    No sabia que també escrivia per adults.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Surrealistes són, s'ha de reconèixer, però, com he comentat més amunt, a les meves netes els agradava, pot ser precisament per això, ves a saber!
      Escrivia per adults i fins i tot poesia una mica eròtica...

      Elimina