diumenge, 13 de març del 2011

"DIUMENGE" de Joan Maragall

Avui es un dia apropiat per gaudir del encís d'aquest poema  d'un dels nostres millors poetes.



Qui no tinga a la finestra
dos testos de flors germans,
un aucell dins d'una gàbia,
i un cor enamorat,
no sap lo que és benaurança
ni podrà saber-ho mai.


I a fe us dic que es bella cosa
el diumenge, al desvetlla's
veure en les flors la rosada,
sentir l'aucell refilar
i per gaudir-lo amb l'aimia,
un jorn de festa al davant:
Amb l'aimia que us espera
abocada al finestral
amb el vestit dels diumenges
que es aquell de colors clars.

             Joan Maragall

14 comentaris:

  1. No tinc ocell en la gàbia
    Si alguna planta a punt de florir,
    Per alegrar-me l’ànima
    Tots els jorns al jardí

    ResponElimina
    Respostes
    1. Caram! Quina poeta estàs feta.
      Ho fas molt bé, continua. Endavant!

      Elimina
  2. Jo tampoc tinc cap ocell i no m'agraden les gàbies... però m'enamora el poema i el teu balcó... o sigui el cor enamorat ara mateix ja el tinc...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Envejeta que tenia del teu balcó blau, tan bonic!
      El cor enamorat i en primavera...ja no es pot demanar més!

      Elimina
  3. Els ocells que refilin dalt les branques...
    El poema enamora.
    Bon divendres, Glòria! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els ocells a les branques, les flors al balcó i poesia per tot!
      Maragall és molt Maragall...
      Bon diumenge, Fanalet!

      Elimina
  4. Es una bona postal de diumenge, la que ens ofereix en Joan Maragall....es que t'hi trobes !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em fa pensar en els diumenges quan era petita, amb els pares i l'esmorzar amb nata i ensaïmada...
      Dolços records - mai més ben dit-, Artur.
      Bon diumenge!

      Elimina
  5. Uiiii, ja veig que hauré de començar a posar testos de flors a la terrassa, que la tinc una mica minimalista!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les floretes són moooooooooolt boniques, però donen força feina i se les ha de saber cuidar.
      Pensat-ho, Porquet, el minimalisme té les seves avantatges.

      Elimina
  6. HOLA OI Q NO TENIU TOTS ELS POEMES DEL JOAN MARAGALL

    ResponElimina
    Respostes
    1. Al blog actualment n'hi ha 51. Encara en falten forces.
      En busques algun en concret?

      Elimina

  7. S'ha cancel·lat la teva subscripció de comentari per correu electrònic (adreça 01.sanchez.ma@gmail.com) per a aquesta entrada. QUE ES AIXO QUE EM SURT

    ResponElimina