dijous, 13 de desembre del 2012

" ROMANÇ DE SANTA LLÚCIA " de Josep M. de Sagarra

Una fira de molta tradició, que coincideix amb la festa de les modistes i dels estudiants, de la que Santa Llúcia n'és patrona. Isabel Monar canta la cançó d'Eduard Tolrà.  


Perquè avui és Santa Llúcia,
dia de l'any gloriós,
pels volts de la Plaça Nova
rondava amb la meva amor. 


-Anem tots dos a la fira,
amiga, anem-hi dejorn,
que una mica de muntanya
alegri nostra tristor.
Comprarem grapats de molsa,
i una enramada d'arboç,
i una blanca molinera,
i una ovella i un pastor.


Ho posarem a migdia
dins del nostre menjador,
i abans de seure a la taula
ens ho mirarem tots dos;
que una mica de muntanya
ens faci el menjar més dolç!


Perquè avui és Santa Llúcia,
dia de l'any gloriós,
tals paraules m'acudien
quan he vist la meva amor.
   

             Josep M. de Sagarra

10 comentaris:

  1. L'escolto... em recorda la meva mare i les tietes que la cantaven quan venia el dia i quan venia la fira de Santa Llúcia... no pots imaginar quants anys feia que no la sentia. M'emociona sentir-la i la sento encara amb la seva veu, amb perdó per la Isabel Monar que la canta molt bé...

    Una abraçada guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa la sentíem en una versió d'Emili Vendrell, en una gramola, d'aquelles que s'havia de donar corda amb una maneta. Jo n'era l'encarregada de fer-la girar.
      Quins records, Carme...
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Heu coincidit amb l'Olga Xirinacs! Plenament! Allà podràs llegir les meves connexions amb Santa Llúcia. Què tinguis un bon dia Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, Porquet, ara ho he vist, i he llegit el teu comentari. Quants records que evoca tal dia com avui...
      Una santa important Santa Llúcia.
      Gràcies, espero que tu també l'hagis tingut bo!

      Elimina
  3. Santa Llúcia em conservi la vista per poder llegir el teu blog! Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, que maca!
      Si, que no em faltin les teves visites, que són tan agradables.
      Petonets, Núria!

      Elimina
  4. Avui si que no podia faltar aquest poema...En Segarra hi posa el cor...
    "Que una mica de muntanya
    alegri nostra tristor"
    Que Santa Llúcia ens conservi la vista!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un poema bonic, i molt conegut al haver estat cantat pel Vendrell, un tenor que tothom coneixia.
      Que Santa Llúcia ens escolti!

      Elimina
  5. I és que el Sagarra és música pura!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teniu tota la raó. Sagarra és música pura. L'altre dia vam llegir fragments del POEMA DE NADAL i els versos cantaven tots sols!
      Gràcies per la visita i el comentari!

      Elimina