dissabte, 2 de juliol del 2011

"LA MEVA LLENGUA" de Apel.les Mestres


Els catalans estimem la nostra llengua. Molt.  Els motius els explica prou bé aquest poema.


No em preguntis per què, però l’estimo
de cor la meva llengua;
no ho preguntis en va, sols puc respondre’t:
“L’estimo perquè sí, perquè és la meva”.

L’estimo perquè sí; perquè eixa parla
és la parla mateixa
que al son d’una non-non la més hermosa
bressa amorosament ma son primera.

L’estimo de tot cor, per catalana,
l’estimo perquè en ella
la rondalla primera em contà l’àvia
un capvespre d’estiu mentre el sol queia.

L’estimo de tot cor, perquè en descloure’s
l’exquisida ponzella
de mos vint anys, aquell sublim “t’estimo”
va dictar-me l’amor en eixa llengua.

L’estimo de tot cor, perquè la parlen
els meus amics de sempre,
els que ploren amb mi i els que amb mi riuen,
els que em criden avant! i avant m’empenyen.

L’estimo de tot cor, perquè cigales,
i espigues i roselles,
i els rossinyols i el mar i el cel i l’aire
sos grans secrets en català em revelen.

L’estimo de tot cor, perquè no en trobo
de més franca i més bella...
I em preguntes per què? I això em preguntes?
L’estimo perquè sí, perquè és la meva.


                              Apel.les Mestres

14 comentaris:

  1. Respostes
    1. I jo, molt. Perquè és nostra i perquè és preciosa! <3

      Elimina
  2. va molt bé recordar-ho! l'estimem perquè és la nostra!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé perquè els molesta tant que l'estimem i la defensem...
      Tota persona com cal estima i defensa el que és seu!

      Elimina
  3. Ohhhhhhhhhhhhhhhhh!
    M'encanta!!!!!
    "L’estimo perquè sí, perquè és la meva."

    ResponElimina
  4. M'ha fet il·lusió veure aquest poema aquí, jo també vaig fer-ne un post, em sembla que l'any passat...
    Penso que no he de buscar cap raó especial per estimar-la, és la meva i ja està!!!
    M'agrada l'Apel.les Mestres i els poetes d'aquells temps...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo la vaig recitar l'any passat al Correllengua, és una poesia idònia per aquesta diada i a demés molt bonica.
      A mi també m'agraden els poetes d'aquella època, coincidim força amb els gustos poètics, M. Roser!

      Elimina
  5. Sí, senyora...l'estimo perquè sí, perquè és la meva...i l'11 de setembre tots a cridar-ho ben fort, amb rima o sense! Un petó!

    ResponElimina
  6. Ho cridarem de totes les maners! A veure si d'una vegada ens escolten...
    Petons!

    ResponElimina

  7. Et convido que entris al meu blog i em diguis que et sembla

    POEMIAS
    anna-historias.blogspot.com/


    PLORA EL POBLE CATALÀ

    Plora el Poble Català
    i no es pot consolar.

    Plora
    perquè els drets li volen escapçar.

    Crida el Poble Català
    i no el podran fer callar.

    Crida
    malgrat que no el vulguin escoltar.

    Camina el Poble Català
    i no el podran aturar.

    Camina
    malgrat que el pas li vulguin barrar.

    Batega el Poble Català
    com un sol cor.

    Batega
    mentre dalla espigues d’or.

    Plora el Poble Català,
    crida, camina,
    batega i somriu,
    sabent que malgrat els botxins,
    el seu anhel seguirà viu.

    ResponElimina
  8. Anna, vaig a visitar-lo, amb retràs, doncs fins ara no he vist el comentari.
    Ho sento!
    Gràcies per la visita i el comentari.

    ResponElimina
  9. I jo també l'estime perquè és la meua i són les meues arrels.

    Gràcies Glòria pel poema!!!

    ResponElimina
  10. No es pot parlar millor del sentiment d'AMOR a la nostra llengua.

    ResponElimina