dimecres, 30 de gener del 2013

" SORTILEGI " de Quima Jaume

Quima Jaume  va morir avui fa 20 anys. Un record per aquesta poetessa nascuda a Cadaqués  i a la seva poesia.


Bruixa m'has dit, per aquest sortilegi
que entre tu i jo s'ha donat gratuït.
Totes les flors del mal l'han beneït.
Sortós, jo dic, a qui tal mal envegi.

Contradirem les lleis més reputades,
menjàrem fruits d'allò més exquisit.
Amor, amor, no caiguis en l'oblit,
ara que bufen inclements ventades.

Vàrem ser destres a seguir el cant
de pèrfides sirenes d'un instant.
Dolces derrotes de destins humans.

No cal mirar-se amb recança les mans
si el cor vol brega sense comptar els anys
i oblidar dels camins tots els paranys.

                            Quima Jaume
                                        Quatre sonets, 1994


Pintura: Nicoletta

12 comentaris:

  1. Doncs un record per la Quima, ara he anat a llegir els altres poemes d'ella.

    Bon dia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dons l'anirem rellegint! Té poesies que valen la pena conèixer.
      Bona nit!

      Elimina
  2. veu de dona ... i quina dona ... s'hauria difondre més la seua obra ... gràcies per fer-ho tu

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi ha molta poesia femenina amb molta força i qualitat. I no són gens conegudes.
      M'agrada compartir els seus poemes.

      Elimina
  3. Una poesia força marcada per la tramuntana empordanesa

    ResponElimina
  4. M'agraden molt. Quina vida! A voltes, ser generós no dóna prou fruit, en la literatura. Gràcies per fer-me-la conéixer.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre hi ha qui s'aprofita dels generosos. Una llàstima!
      M'alegra que t'agradin, Cantireta!

      Elimina
  5. En sembla que tinc algun llibre de poemes d'aquesta autora, l' hauré de tornar a llegir...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo no en tinc cap, però he llegit "Pels camins remorosos de la mar" i vull demanar a la biblioteca "Misterioses fruites", que em fa curiositat. A veure si el trobo.

      Elimina