dijous, 5 de gener del 2012

"CANÇO DE L'ESTRELLA" de Jacint Verdaguer

Deliciós poema de Nadal, l'últim d'aquest cicle. L'àngel-estel guia als Mags fins al portal de Betlem.
Que Ells us portin molts regals!


Jo us mostro el camí.
Seguiu-me, Reis nobles;
sóc per reis i pobles
l'estel del matí.

Amb roba daurada
jo enfilo en l'atzur
el camí més pur
que hi ha a l'estelada.

Ròssec de claror
vaig deixant per rastre,
tinc corona d'astre
i aroma de flor.

Tres Reis tinc darrere
i un àngel davant
i a prop de l'Infant
un cel que m’espera.

Gemadet i ros
vostre Fill, Maria,
a qui semblaria?
A qui, sinó a Vós?

Jacint Verdaguer
Pintura de A. Mucha

2 comentaris:

  1. Glòria, et desitjo que els Reis et portin moltes coses.
    Molts poemes pel blog i uns quants llibres per a tu.

    ResponElimina
  2. Gracies, bonica. Ja he posat la sabateta al balcó.
    Espero que es complexin els teus desitjos, si has sigut bona nena, es clar!

    ResponElimina