dijous, 26 de gener del 2012

"VINGUEN ELS REMS..." de J. V. Foix

El 29 de gener farà 25 anys de la mort del poeta. El recordem aquí amb aquesta abrandada poesia, i el seguirem recordant cada mes al blog durant 2012.
S'ho mereix.



Vinguen els rems que sóc d'estirp romeva,
em penja el sol al pit entre coralls
i dic, a bord, que enyor serres i valls
i la vida de l'orri en temps que neva.

Els llops mai m'han fet por; a casa meva
empait bruixots amb flama d'encenalls
i jac cobert de sacs amb els cavalls
o funy, braç mort, la pasta que no lleva.

Só qui petjà el mallol i ullà la vella,
i em capbús en gorg fred si el fadrí estella
o abraç la lluna en difícil meandre.

Cal risc en terra i mar, i en l'art novella,
per a besar un cos xop sota canella
i caure als trenta-tres, com Alexandre.

                                     J.V. Foix
                                               "Sol i de dol"

4 comentaris:

  1. L’únic llibre que tinc d’en Foix, Sol, i de dol. Seguiré els teus poemes per descobrir el poeta.

    (ja tinc preparat el meu particular homenatge)

    ResponElimina
  2. El descobrirem juntes.
    Estaré al aguait del teu homenatge a Foix, segur que és excel·lent i ben documentat, com tu saps fer.
    Bona nit!

    ResponElimina
  3. :)
    Foix deu estar amb una rialla dibuixada a la cara!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, crec que deu estar content amb l'homenatge que li han fet als blocaires.
      A mi m'agrada llegir-lo, però amb el diccionari a prop. Quin vocabulari tan ric i inusual!

      Elimina