dilluns, 13 d’abril del 2015

"TRIOMF DE L'ALTA FOLIA" de J. Palau i Fabre

Avui compartim un poema que Palau i Fabre va dedicar al seu amic Joan Perucho.




 

M'enfilo dalt de tot de mi mateix
i miro:
i em veig més transparent.
Jo no sabia, no, que el vent
pogués tenir la meva cabellera
i estar-ne tant content.
Ara tota hora m'enquimera
i em llanço, des de mi,
a cels, abismes, rutes sense fi.
No tinc temps d'estimar: no tinc el braç prou llarg
—Clara, Bàrbara, amigues—
per a poder-vos abastar,
per a arribar a la vida.
I, perquè ho sapigueu, aprenc a escriure en prosa
la rosa.

                      J. Palau i Fabre
                            "L'Alienat"


Escultura: Julio Nieto

12 comentaris:

  1. Escriure en prosa la rosa sembla fàcil. Però costa.

    Aprendre a fer-ho com en Palau i Fabre, aquesta és la meva fita.

    Un petó ben fort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un poeta formidable, l'haurem de llegir més. Té molt a dir i ho diu molt bé.
      Petons, preciosa.

      Elimina
  2. Escriure en prosa la rosa.
    No és poca cosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No és pas fàcil, és massa poètica. Ara he pensat en el poema de Martí Dot:

      Una rosa? Poca cosa
      Si voleu una flor més
      que ha deixat de ser poncella,
      obre el calze, s'esbadella,
      i és desfullarà després.
      Una rosa! Poca cosa?
      Potser si...parlant en prosa.

      :-)

      Elimina
  3. Sempre ens sorprén , Palaiu i Fabre. Meravella d'escrit.

    ResponElimina
  4. Això de veure's transparent , és una mica estrany, pot tenir molts inconvenients...
    Petonets Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha,ha! Molta gent somnia en ser invisible, qui sap si el poeta de tan transparent ho va aconseguir.
      Petonets, M.Roser!

      Elimina
  5. M'agraden les imatges que com una font brollen del poema. Imagina ser en un estat tan elevat que ja no pot viure de forma terrenal. Fins i tot pot expressar en prosa allò que tan sols era propi de la poesia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I a mi m'agrada les impressions que has tret d'aquest poema. Ho has resumit molt bé. Penso que a Palau i Fabre li agradaria la visió que ens has donat del seu escrit.

      Elimina