dimarts, 8 de setembre del 2015

" MIRALL " de Carme Guasch

Ai, el mirall, company de tota la vida i al final d'ella el nostre enemic més sincer!






No el miro: em mira.
Si provo d'ignorar-lo
ell m'imposa tenaç, la meva imatge,
que copso de reüll.

Llavors cal que m'hi enfronti
obertament.
Identifico d'una en una les arrugues,
valoro l'opacitat dels ulls,
quantifico flaccideses, rictus, sécs,
i avaluo, imparcial,
la visió devastada.
He viscut. I he plorat.
Accepto, finalment,
el rostre que el mirall em certifica.

De vegades, també, si estic de sort
i acluco un xic els ulls,
veig la seva ombra al meu darrera
que em besa, de bursada.

                       Carme Guasch

                         
  
Imatge: Pablo Picasso                

10 comentaris:

  1. Al meu darrere, un somriure irònic. "Val la pena mirar-se al davant perquè altres admirin el darrere." I llavors, l'esclat de la rialla, que no prové del mirall.

    :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'aquesta manera és satisfactori mirar-se al mirall, entre l'admirador i les rialles.

      Elimina
  2. Només em mire a l'espill quan em pentine, i llavors no porte ulleres, he,he...
    però sí, fora bromes, ens hem d'acceptar tal com som en cada moment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo cada matí em costa reconèixer-me -amb o sense ulleres- però m'accepto.
      I m'estimo.
      ;-)

      Elimina
  3. De vegades val més no mirar-se...Però sempre ens podem acceptar tal com som!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens hem de mirar. I admirar, que és un miracle la vida i tu i jo tenim una certa edat, però estem estupendes!!!
      ;-)

      Elimina
  4. Respostes
    1. Oh, Xavier quin desengany...encara que ja m'ho imaginava!
      ;-)

      Elimina
  5. A Girona hi ha un bar que en el lavabo de dones tenen un mirall d'aquells que distorsionen la imatge. Totes sortim aixafadetes i grassonetes. El curiós és que el mirall del lavabo dels homes és normal.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha, ha,ha! Molt divertit, però això està fet amb mala idea, així no us podeu empolainar.

      Elimina