dijous, 23 d’agost del 2012

" FESTA MAJOR DE TU " de Jordi Sarsanedas

Festa major!  Un poema adequat,  perquè és el temps en que es celebren la majoria de festes i perquè són les del meu barri.



Mil banderes de ginesta
guarneixen el meu terrat.
El dissabte ha fet neteja.
El diumenge campaneja
dins el cel esbatanat.
És festa perquè ets bonica,
i el món, tot sencer, somriu.
Se sent, qui sap on, musica
d’un envelat d’estiu.

És festa perquè t’estimo
i em perdo dins els teus ulls
i, dins els teus ulls, camino.
pels negres carrers curulls
de gent que riu i que canta
mentre balla la geganta
mig princesa, mig pagesa,
dins un blau de festa encesa,
amb el sol per tamborí
És festa perquè m’estimes.

Cada balcó té un domàs.
Poms de clavells a les cimes
dels plàtans i als campanars.

                  Jordi Sarsanedas

22 comentaris:

  1. M'encanta aquest racó teu, perquè sempre és una festa major de poesia!
    Gràcies per les tantes i tantes descobertes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'afalagues! Es fa el que es pot. He de suplir amb il·lusió i afició coneixements que no tinc.
      Gràcies a tu, per les teves paraules i pel teu bloc, que admiro.
      Un peto!

      Elimina
  2. Bon dia!!

    No he vingut per ser festa, però la lectura dels poemes sempre és una bona excusa per estar de festa i alegria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia, matinera i benvinguda!
      Se't trobava a faltar, amb tu la festa sempre serà més divertida. Una abraçadeta!

      Elimina
  3. Glòria...m'he sentit identificada amb la geganta
    mig princesa, mig pagesa...Gràcies per compartir bellesa a dojo! Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I molt guapes les gegantes. Amb aixo també t'identifiques!
      També són balladores, i tu?
      Gràcies a tu, per la companyia. Petonets!

      Elimina
    2. No sóc gaire balladora... però m'agrada el ritme de la poesia que ens regales. Un petó!

      Elimina
    3. Doncs d'això es tracta, de seguir el ritme!
      Un altre petó!

      Elimina
  4. Doncs ja ho saps! A passar bona Festa Major! Carrers engalanats, vespres de carrer, somriures i una bona cervesa fresca!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu és un carrer petit, però hi ha bon ambient...ara la cervesa d'ahir molt fresca no era :(

      Elimina
  5. Molt adequat sí! ui les banderes de ginesta! té un ritme de festa i alegria!

    ResponElimina
  6. Bona festa major, i un bon poema per amanir-la! Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, nena, poesia per tot arreu!
      M'alegra retrobar-te Sílvia.
      Una abraçadeta!

      Elimina
  7. Fa festa aquest poema, sempre ho he pensat. Potser és una obvietat, però no és fàcil transmetre-ho, em sembla.
    Bones Festes majors Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que és veritat, és un poema que encomana alegria i optimisme, cosa, que com tu dius, no és fàcil de fer.
      Gràcies, Pais. I una abraçada!!!

      Elimina
  8. Ell està de festa perquè té una enamorada i es perd en els seus ulls...
    Nosaltres tenim la Festa Major petita, al juliol (la més autèntica) i la Festa Major gran al setembre...
    I parlant de gegants...Un any van fer el pregó i jo vaig fer la veu de la geganta, tot un luxe...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quina categoria, fer la veu de la geganta! Quin record més bonic...
      Va bé tenir dos festes, hagi ho passeu bé per partida doble. Nosaltres per les patrones, a demés de les del carrer, no ens estem de res!
      Bona nit, bonica.

      Elimina
  9. Glòria, t'has de llegir un llibre encantador de l'Anna Vila, "Qui fa ballar la geganta". És dels llibres més engrescadors que he llegit mai sobre la tradició gegantera.
    Aviat la festa major del meu poble, el dia 9 de setembre. I a Tàrrega, la festa major petita, que cau entre la Fira del teatre.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No, no l'he llegit. Demà vaig a la Biblioteca a veure si el trobo. Aquí tindrem Festa Major el 24 de setembre, per la Mercè.
      Petons, bonica!

      Elimina
  10. És festa perquè ets bonica. Molt ben trobat.
    Encara avui, les banderes per Sants fan olor de ginesta.

    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona Festa la de Sants! Unes festes molt animades i familiars. M'agraden!
      Estàveu per aquí aquests dies?
      Una abraçada, Rafel!

      Elimina