dijous, 7 de juny del 2012

"LA PRIMAVERA" de Joan Teixidor

Com en el poema de Màrius Torres "Un altre abril", no sempre la primavera omple el cor d'alegria. Quan el dolor és molt gran,  tanta bellesa, pot fer-nos sentir més tristos. Torres enyora la salut, Teixidor un fill. 


 
Sempre he sentit la primavera nova,
l’afalac de les fulles en els arbres.
Però ha mort aquell impuls antic;
m’envellia de sobte. ¿Com podria,
quan tot s’esqueixa, sospirar feliç?
 
Em fa pena la saba que s’enfila
pels troncs renovellats, la prímula que neix,
el vespre que es perfuma i la nit tèbia.
M’espaordeix la vida que m’espera,
la paraula que creix per a morir,
ésser un altre enllà del meu silenci.
  
                          Joan Teixidor
                          "El príncep" 1954 

8 comentaris:

  1. Quan hi ha un dolor profund tot canvia, ni mires ni veus les coses de la mateixa manera, t’ha canviat el prisma.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tot es trastoca, m'imagino, quan es sent un dolor tan profund.
      Per això cal aprofitar el bo de la vida quan es té.

      Elimina
  2. Els sentiments també muden com les estacions i la pèrdua d'un fill ha de tenyir de dol necessàriament tots els colors primaverals. És un poema trist, molt trist, i molt bell també. No el coneixia i m'agrada molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teixidor té molt bona poesia. Tots els poemes de "El Príncep" son dedicats al seu fill.
      Celebro que t'hagi agradat, malgrat ser tan trist.

      Elimina
  3. Preciós i commovedor. Quanta certesa! Tot ha de passar pel sedàs de dintre nostre. La primavera, ella, sempre és la mateixa. Nosaltres la vivim diferent, segons ens va.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Commou, certament. Aquest dolor espanta, i distorsiona tota la bellesa que envolta al que el sofreix.
      Vaig al teu bloc, a veure la "teva" primavera que segur m'amima. ;-)

      Elimina
  4. Quan es produeix esclat de vida, d'alegria o de joia al nostre voltant és quan les nostres febleses i mancances ens poden quedar més al descobert.

    ResponElimina
  5. És com un contrast, oi?: Alegria/dolor, joia/tristesa, vida/mort...

    ResponElimina