divendres, 19 de setembre del 2014

" FANTASMA " de Glória Fuertes

Per suggerència de la nostra Cantireta un poema de la meva tocaya. És realment divertit i un plaer compartir-lo amb vosaltres. Segur que us farà somriure.



Sociedad de Amigos y Protectores
de Espectros, Fantasmas y Trasgos.
Muy señores suyos.
Tengo el disgusto de comunicarles,
que tengo en mi casa y a su disposición
un fantasma pequeño
de unos dos muertos de edad
que habla polaco y dice ser el espíritu del Gengis Kan.
Viste sábana blanca de pesca
con matrícula de Uranio
y lleva un siete en el dobladillo
que me da miedo zurcírselo
porque no se está quieto.

Aparece al atardecer,
o de mañana si el día está nublado,
y por las noches cabalga por mis hombros
o se mete en mi cabeza a machacar nueces.
Con mi perro se lleva a matar
y a mi me está destrozando de los nervios.
Dice que no se va porque no le da la gana.

Todos los días hace que se me vaya la leche,
me esconde el cepillo, la paz y las tijeras,
si alguna vez tengo la suerte
de conciliar el sueño
ulula desgañitándose por el desván.

Ruego a Ustedes manden lo que tengan que mandar
y  se lleven de mi honesto pisito
a dicho ente,
antes de que le coja cariño.

                               Gloria Fuertes

                       

16 comentaris:

  1. Respostes
    1. Un petit fantasma molt trapella. Empipador però simpàtic.

      Elimina
  2. Respostes
    1. És fresca i espontània. Diu les coses com les sent. I arriben.

      Elimina
  3. Un fantasmet molt simpàtic, aquest esperit del Gengis Kan...Encara que de vegades sigui una mica empipador.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deu n'hi do! Els fantasmes jovenets, com els cadells, són entremaliats.
      Però fan molta companyia.
      Petonets, bonica.

      Elimina
  4. Aconseguit !! S'ha guanyat un bon somriure ; ))

    ResponElimina
  5. un fantasma divertit no com altres fantasmes que volten per aquí i allà

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els que volten per aquí, que n'hi ha molts, si que fan por. Molta por.

      Elimina
  6. Que bo! Jo crec que, si se'n va, ja el trobaria a faltar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha, ha,ha1
      Jo també ho crec. Un fantasma així fa molta companya.

      Elimina
  7. Segur que va entrar per la tele, encara sort que la poeta el va instruir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, encara sort que no és un de Tele5, que aquests no se'n van de cap manera i cada cop n'hi ha més.

      Elimina
  8. Celebro que als lectors els hagi agradat la meva proposta. Vaig descobrir aquest poema en un dels llibres que faig anar a l'escola. No tot és gramàtica...

    Gràcies, Glòries, per fer-me feliç. Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esperem més propostes, Montse, ja veus que tenen molt bona acollida.
      Gràcies a tu, bonica!

      Elimina