diumenge, 27 de maig del 2012

"LA FAGEDA D'EN JORDÀ" de Joan Maragall


Es realment un lloc molt bell, tanta verdor a la primavera i al estiu o els tons daurats i vermellosos  de la tardor... Un lloc gairebé màgic. I font d'inspiració de pintors i poetes. 



Saps on és la Fageda d’en Jordà?
Si vas pels vols d’Olot, amunt del pla
trobaràs un indret verd i profond
com mai cap més n’hagis trobat al món:
un verd d’aigua endins, profond i clar;
el verd de la Fageda d’en Jordà.
El caminant, quan entra en aquest lloc
comença a caminar-hi a poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud
s’atura i no sent res, i està perdut
li agafa un dolç oblit de tot lo món
en el silenci s’aquell lloc profond,
i no pensa a sortir, o hi pensa en va:
és pres de la fageda d’en Jordà,
presoner del silenci i la verdor.
Oh companyia! Oh deslliurant presó!
                          
                        Joan Maragall

19 comentaris:

  1. És tan natural, com aquell que no vol la cosa... saps on és la fageda d'en jordà? i et deixa anar una descripció impressionant del lloc i les sensacions. M'agrada molt, el poema i la fageda! És ben bé com ho diu Maragall. Bon dia, Glòria!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Té quelcom de màgic. Corprèn tanta bellesa!
      I, tens raó, Maragall ho explica tan bé...
      Bona nit, bonica!

      Elimina
  2. M'has fet recordar la darrera vegada que vaig trepitjar aquest indret preciós. Va caure un aiguat! Vaig quedar ben xop! En aquells moments, la veritat, no li vaig trobar tanta poesia! ;p

    ResponElimina
    Respostes
    1. La pluja és MOOOLT poètica! Encara que potser és millor veure-la darrera una finestra. Entomant l'aigua i quedant ben xop ja no ho és tant, ni a la fageda ni enlloc, és veritat.
      Una abraçada, Porquet!

      Elimina
  3. Suposo que m'he n'havien parlat tant i després de llegir-ne les seves excel·lències contades pels poetes, la primera vegada que vaig anar-hi, confesso que em va decebre una mica, jo m'he l'imaginava molt més gran...I potser no hi vaig anar a la millor època o potser l'havia idealitzat massa...
    De mica en mica vaig anar descobrint el seu encant!
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Això passa a vegades. Quan idealitzem una cosa massa correm el perill de que ens decebi. De tota manera s'ha de reconèixer que és un indret molt bonic. Els paisatges d'aquella zona són tots ells preciosos.
    Petonets, bonica!

    ResponElimina
  5. A mi m'agrada. Jo també m'imaginava millor de gran ;) I no he crescut més...

    ResponElimina
  6. A mi m'encanta la fageda quan no hi respira ni una ànima més que els faigs i...si pot ser a la tardor.Té una llum especial...
    Glòria...buscava al teu perfil l'adraça de correu electrònic i no la sé trobar. Al meu en trobaràs una. Me la dones?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, si a la primavera i al estiu la fageda és meravellosa a la tardor és MÀGICA.
      La meva adreça és: lletraferides@gmail.com
      de tota manera t'envio un correu.
      Una abraçada.

      Elimina
  7. La fageda d'en Jordà és un lloc màgic, i tant que sí!!!!

    Però, jo voldria afegir que totes les fagedes són igual de màgiques i en algunes altres (a més a més) no hi ha tanta gent. Clar que això és culpa d'en Maragall, eh? ;) Li ha donat tant a fama que ara no s'hi cap, al menys segons quins dies.

    A l'estiu les fagedes tenen una llum increïble, com passada per un sedàs de fulles, a la tardor un color que enamora i que et fa una immensa catifa als peus, a l'hivern una quietud... i a la primavera somriuen totes les branques. I per si no ho sabíeu són els boscos preferits de les fades i els follets. :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme, que bé ho expliques... Fas un poema de cada estació!
      A la fageda d'en Jordà no crec que és trobin fades ni follets amb tanta concurrència deuen estar ben amagats. :D
      Bon cap de setmana, bonica.

      Elimina
  8. Si que ho són.
    Elfree! t'esperem diumenge!

    ResponElimina
  9. El silenci de la fageda és completament màgic. Gràcies per compartir aquest bonic poema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la visita i el comentari, Núria.
      M'ha agradat molt conèixer-te.
      Et segueixo. ;)

      Elimina
  10. Gran Maragall i fantàstica fageda... Aquest estiu hem passat uns dies inoblidables a la Garrotxa. Hem seguit més o menys una ruta per la zona volcànica de la Garrotxa. Us animo a descobrir indrets fantàstics!! Felicitats pel blog!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Meravellosa fageda descrita amb encert pel gran poeta. Un lloc màgic!
      Gracies per la visita i també pe la informació!

      Elimina
  11. Molt bona fageda m'agradat molt

    ResponElimina