dimarts, 23 d’abril del 2013

"QUINA COSA, DEU MEU, QUINA COSA" de Carme Guasch

No pot falta una veu femenina, la de Carme Guasch, i la tradicional rosa del enamorat en la diada de San Jordi.


                                   Quina cosa, amor meu, quina cosa!
                                                                Josep Carner

Quina cosa, amor meu, quina cosa!
És la cosa més bella d'enguany:
m'has portat una rosa, la rosa
que jo he estat esperant tot un any.

L'he rebuda i a penes desclosa
-la senyera cenyida en el tany-
l'he posada en un vas que no gosa
sostenir-la per no fer-li dany.

Mentre sola a la casa feinejo,
res de fora desitjo ni envejo,
res de dintre destorba el meu fer.

Que amb la sola i silent companya
de la rosa, has posat harmonia
en el viure d'un món barroer.

                             Carme Guasch 


12 comentaris:

  1. Respostes
    1. Oh, i tant! Un dia perfecte.
      I tu, has passat bona diada, Novesflors? Desitjo de tot cor que hagi sigut un dia ple de roses i de poesia!
      :D

      Elimina
  2. Doncs que no et faltin mai ni aferradetes ni llibres, ni roses ni bessets!! :)

    Bona diada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això si que son bons desitjos, Sa lluna!
      Espero que s'acompleixin. I a tu et desitjo el mateix, bonica.
      Bessets!

      Elimina
  3. Respostes
    1. Gràcies, Gerònima!
      Jo també et desitjo roses, llibres i petons!
      MOLTS.

      Elimina
  4. Ara no sé si t'he enviat el comentari , per si de cas...

    Quin poema tant rebonic, la rosa que posa harmonia a la vida...
    De res, ha estat un plaer, gràcies a tu per regalar-nos uns poemes tan preciosos.
    Petonets amb olor de roses.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La Guasch era una dona enamorada, ja veus amb una rosa, proba d'amor, lo feliç que està!
      "Regalar" poemes em fa molt feliç. I més si us agraden.
      Petonets!

      Elimina
  5. Doncs a mi em fa molt feliç saber que aquí hi ets tu, regalant-nos aquests poemes tan bonics. Només em sap greu no poder-vos dedicar tot el temps que us mereixeu, a causa de la feina. Espero que hagis tingut un feliç dia de Sant Jordi.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Galiomar, i a mi em fan feliç les teves visites i els teus comentaris, i entenc perfectament que tens altres ocupacions i prioritats per davant la poesia...no com jo que, ja jubilada, puc dedicar temps a les coses que em plauen, dintre d'un ordre, és clar.
      Gràcies. I una forta abraçada!

      Elimina
  6. Segueixo llegint les teves roses, amb plaer...

    Abraçades, Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara en queden un parell més.
      Hi ha roses per tots el gustos!

      Elimina