dimarts, 13 de març del 2012

"LES TEVES MANS" de Joan Brossa

Ademés dels seus magnifics poemes visuals Brossa escriu sonets, com aquest que dedica a unes mans.



Embolcallen amb vels goig i tristesa.
Són sostre d'una xarxa de perfum,
són els ventalls, amor, del meu costum
i serveixen d'espasa a la sorpresa.
M'agraden quan alegen entre el fum
o quan remouen brins de senzillesa;
les teves mans són alegria encesa
i fulles d'un pomer al clar de la llum.
Castellets de l'amor. Flames de ploma.
Són banderetes del teu parlar. Són
i toquen sense pes, clares d'un món
que tu modules des dels teus Bagdads.
Respires per les mans, amor. Són poma
i estel saboner quan renten els plats.
Joan Brossa 
Rua de llibres  

8 comentaris:

  1. Hi ha cops que un simple moviments de mans ens parla i ens diu un munt de coses, són expressió, com una mirada, “brins de senzillesa” o de rudesa, tot depèn. M’agrada el poema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tots tenim gestos que ens caracteritzen, jo en recordo sovint dels meus pares. Curiosament algun s'hereta.
      Tens raó, Quadern, l'expressió corporal és molt eloqüent, diu moltes coses sense necessitant de verbalitzar-les.

      Elimina
  2. No el coneixia aquest poema i el trobo preciós.
    Les mans sempre tenen una poesia especial.
    A mi m'entusiasmen i, de tant en tant, en fotografio algunes que em parlen...:)
    http://mansmanyagues.blogspot.com/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Fanalet!
      No coneixia aquest blog teu.
      Quina idea tan bonica! Mans manyagues m'ha agradat molt!
      Et felicito!!! :-D

      Elimina
  3. M'agrada la gent que parla amb les mans! :)
    I m'agrada el poema!
    "Castellets de l'amor!"
    :D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les mans són molt expressives: "castellets d'amor", "banderetes" "estels saboners"... Que bonic, no?

      Elimina
  4. I és que les mans són molt importants, parlen molt de la persona que les sustenta, dels anys, de la feina, del que han acaronat.... I dit així, amb aquesta gràcia és preciós.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Al que és bon observador les mans els hi revelen moltes coses, és veritat. Brossa sens dubte ho era.
      Bona nit, bonica!

      Elimina