diumenge, 7 d’octubre del 2018

"EM POSAREU ENTRE LES MANS LA CREU" de V. Andrés Estellés

Enguany és commemora el 25è aniversari de la mort del poeta. Un bon moment per recordar-lo.  El Col·lectiu d'Artistes de Sants li fa un homenatge dimecres vinent.






103 
Em posareu entre les mans la creu 
o aquell rosari humil, suat, gastat, 
d'aquelles hores de tristesa i por,
i ja ninguna amenitat. Després 

tancareu el taüt. No vull que em vegen. 
A l'hora justa vull que a Burjassot, 
a la parròquia on em batejaren, 
toquen a mort. M'agradaria, encara, 

que alguna dona del meu poble isqués 
al carrer, inquirint: "¿Que qui s'ha mort?" 
I que li donen una breu notícia: 

"És el fill del forner, que feia versos." 
Més cultament encara: "El nét major 
de  Nadalet." Poseu-me les ulleres.


                                            V. Andrés Estellés
                                                 "El gran foc de garbons" 
 
 

8 comentaris:

  1. Respostes
    1. Estima molt l'Estellés: la terra, el poble, la família, el sexe...
      I una mort que està molt present en tot el seu poemari. Aquest d'avui, tan senzill, tan humil, em sembla preciós.

      Elimina
  2. Feia temps que no et llegia. M'alegre de retrobar-te.
    Estellés sempre amb paraules tan planeres i tan properes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Des de que vaig arribar als 1000 poemes publicats que és el que m'havia proposat m'he relaxat molt. Faig un post al mes, per mantenir el blog actiu, però estic una mica mandrosa.
      M'alegra molt la teva visita, Novesflors, i més avui recordant al gran poeta de Burjassot.

      Elimina
  3. Fragment
    "Assumiràs la veu d'un poble,
    i serà la veu del teu poble,
    i seràs, per a sempre, poble,
    i patiràs, i esperaràs,
    i aniràs sempre entre la pols,
    et seguirà una polseguera."
    Bona nit, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quin poema tant bonic, M. Roser!
      Tot el "Llibre de Meravelles" és magnífic.
      Petonets!

      Elimina
  4. Més de mil poemes! Jo no he comptat mai els del meu blog de poesia comentada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Helena, segur que en tens molts més, tu no pares d'escriure i ho fas molt bé!
      Una abraçada

      Elimina