divendres, 22 de gener del 2016

"NOMÉS EL SILENCI" de Manuel de Pedrolo

Avui, de nou, un excel·lent novel·lista que escriu poesia. Manuel de Pedrolo, poc conegut com a poeta, té tres llibres editats. 





Només el silenci.

I jo articulat en un niu de venes,
amant en fals que parla 
                              inacabable
i sadolla el paisatge
de estrelles furtives,
de contactes impermanents.

Com sóc, només com sóc,
nusat a l'herba i a la bèstia,
a tot allò que em demana,
a tot allò que és frontera,
alè contra el meu alè.

Només el silenci:
la veu que munta
d'un fons absurd de terra,
arran d'orella calla,
i mai no sento el nom, la condició,
com es diu el cos
                              l'ànima
                    el futur.

Em cerco pels racons de la història.

                          Manuel de Pedrolo
                                                      "Esberla del silenci"


6 comentaris:

  1. Ja saps com m'agrada retrobar Pedrolo. He llegit molta poesia d'ell, crec que tota, però no la tinc. Els vaig trobar a la Biblioteca. Retrobar-la aquí m'agrada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho sé, Carme. I comparteixo la teva admiració per ell. El cert és que em costa força trobar poesia d'ell. Una llàstima no tenir-la més a l'abast!

      Elimina
  2. Pels racons de la història segur que si deuen trobar molts lletraferits, que potser no van rebre en vida, el tracte que es mereixien...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De ben segur que hi ha autors de vàlua que ningú coneix, o molt poca gent.
      Hi ha molts escriptors - Sales, Rodoreda, el mateix Pedrolo- dels que poca gent coneix la vessant poètica.

      Elimina
  3. Respostes
    1. És una recerca constant, necessitem saber com som realment.

      Elimina