dimarts, 27 d’abril del 2021

LA MEVA CAMBRA A CADAQUÉS de Clementina Arderiu

El 1956, en el 75è aniversari de la coronació canònica de la Mare de Déu de Montserrat, un grup de literats van voler contribuir a teixir i a oferir una Corona Literària per honorar la 'moreneta', la patrona dels catalans.Autors com Rosa Leveroni, Josep Maria de Segarra, Carles Soldevila, Joan Fuster, Tomàs Garcés, Marià Villangómez, Carles Riba, Clementina Arderiu, Salvador Espriu, Maria Antonia Salvà, J. V. Foix, Pere Calders, Pere Quart; entre molts d'altres escriptors que es va sumar a l'homenatge. Avui compartim el poema de Clementina Arderiu.   





M'han fet ara marinera

i tinc casa i tinc llagut;

Cap de Creus és a la vora

—ahir no, hi vaig avui.

Marinera gent em volta,

Cadaqués m'ha pres el cor,

perquè la meva caseta

és gentil com un ex-vot.

 

M'hi portaren una imatge

amb la cara fina i greu;

entre el meu son i el meu dia

la cambra fa resplendent.

¿Quina angoixa em pot estrènyer

si la Verge em fa costat?

Tinc Montserrat amb l'aurora

pel balcó que dóna al mar


                        Clementina Arderiu






Imatge: Jordi Pagans Monsalvatge



6 comentaris:

  1. Amb uns avis com Carles Riba i Clementina Arderiu, no és estrany que en Pau Riba hagi esdevingut un geni de la poesia alternativa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, ha sortit genial con els avis, però amb estil molt diferent. :-)

      Elimina
  2. Un poema preciós, que jo no coneixia!!!
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni jo tampoc, M. Roser, cada dia s'apren alguna cosa nova!
      Petonets!

      Elimina
  3. Montserrat i Cadaqués, dues marques potents de Catalunya.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó. Qui no s'emociona davant la Moreneta o amb l'encís de Cadaqués?

      Elimina