dilluns, 21 de març del 2016

"FLORAL" de Carles Salvador

Arriba la Primavera i amb ella el dia de la Poesia. Com una flor es desclou el poema sobre el paper en blanc.






No vens,imatge, a mi
si no que´m fuges.
Te sento dins de mi
i les danses que fas 

me commouen.

Vas als meus dits
i és un nou goig el meu tacte;
i als ulls, i un somrís
decora ma faç;
i als peus, i
són alades mes passes.

Llavors t’apartes de mi
-cara imatge- i te veig
volar, au subtil,

i posar-te  al paper albí.
I eres, aleshores, el vers,
el poema i el meu esperit.


                                   Carles Salvador 

12 comentaris:

  1. Respostes
    1. Gràcies, Xavier! Jo també te la desitjo de tot cor.

      Elimina
  2. Apa, tots volar amb els versos!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una emoció gran quan arriba el poema. I un goig per els dits, per els ulls, per l'esperit

      Elimina
  3. bona setmana santa , que tinguis molta poesia i una primavera com cal
    abraçades

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també te la desitjo, Elfree! Gaudeix d'aquests dies i d'una mica de descans, que te'l mereixes.

      Elimina
  4. Em fa pensar en Mossèn Cinto " la poesia és un ocell del cel/ que fa sovint estades a la terra".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona semblança, Teresa! Mossèn Cinto és un dels grans i molt inspiradors els seus poemes.

      Elimina
  5. Aquest poema faria una bona descripció de com funciona la inspiració.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, Helena. No sempre és fàcil fer un poema, però sempre és plaent.

      Elimina
  6. A mi també m'ha semblat entreveure-hi la inspiració en les paraules del poeta, Glòria.
    Aquesta llibertat d'interpretació és el que fa l'art més gran.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, Teresa, el poeta parla de la inspiració, tot i que el títol desconcerta una mica, i descriu força bé el procés que segueix fins a culminar un poema.

      Elimina